Louise 2009

2009 var året när Lisen definitivt försvann och Cheetah kom till.

Januari var lägenhetshetsen och blocket. Minst sagt deprimerande tills Februari kom och jag flyttade in en 4a på Götgatan med mina fina tigrar och började jobba på Plantagen. Allt vände och i Mars åkte vi till Barcelona och jag och Karin friade tämligen oväntat. I April kommer jag inte ihåg nåt speciellt. Tror att jag va ute och festade jävligt mycket. Just det jag jobbade väl med b-uppsatsen också. Tog det jävligt seriöst och satt iallafall hela Maj och pendlade mellan basket-läsa-skriva-jobba-festa och det va fint. Åkte till Bryssel också och hälsade på Mix och gjorde slut med Soizic. Det va kul. Sen blev det Juni som nog va min rekordmånad för one-night-stands. Åkte på naken-semester och road-trip, min första visit i göteborg. Jag har alltid fått ligga i göteborg. Juli var varmt och härligt och basket och jobb. Mycket balkong-häng. Vi hade 2 flator från Sverige/Sydafrika hos oss. Det va också Pride vilket va kul och jag och Karin gifte oss i paraden där vi sprang omkring nakna och guldiga. Dagen efter blev det Augusti och jag bestämde mig för att jag ville skiljas. Träffade Tina och blev galet förälskad (obs! är fortfarande, ajajaj ont i hjärtat -hon är i sydamerika nu...). Jag hade framtidskrisen, började plugga konstvetenskap men dissade det och började på KY-utbildningen i videografik istället för då kom jag på vad jag vill göra i livet - DANSFILM. Kanske årets händelse. HÖGKVARTERET ÖPPNADE! Det blev September och jag hade min första VJ show i Örebro och fick träffa Ilse. Jobbade lite och började skolka lite från skolan och åkte till gbg och hade en VJ-session där i Oktober. Det tog slut på balkong-häng men vi tog fortfarande med basketbollen till högkvarteret. Sen kom nog snön i November och det blev kallt och vinter. Vårt kontrakt på Götgatan blev inte förlängt, vi måste flytta. Alla tyckte november va jobbigt men jag hade det ganska bra. Gjorde min första film helt själv, kändes bra. Hade 3 VJ-sessions i Stockholm, sjukt kul men jävligt stressigt. För stressigt. I December jobbade jag heltid på Wayne's och hade det rätt bra. Skippade skolan helt vilket va skönt. Hade världens mysigaste jul och helt okej nyår.

Och nu är det redan 15 mars fan. Herregud. Hoppas det blir riktig vår snart. Det har varit en händelserik början på året iaf. Har varit deppig, lycklig och mkt känslor. Nu ska jag ut och dansa och filma till Alegría, min 2 minutersfilm som ska va klar på torsdag. Har dock gjort illa ryggen/nacken och måste ta det lugnt.. Imorgon kommer Ella det blir fint :)

Saknar höstens hets lite. Det va kul. Ska nog hitta några VJ-projekt att ta tag i.

2010 då?

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback